Generelle betingelser for bruk av produktene og tjenestene levert av Laundryless AS.

Vennligst les de generelle vilkårene nedenfor før du registrerer deg eller bestiller varer og tjenester fra Laundryless. Ved å registrere deg eller bestille varer og tjenester fra Laundryless, godtar du vilkårene og betingelsene.

Disse generelle vilkårene (“Vilkårene”) gjelder for deg som kunde (“kunden”, “deg”) og Laundryless AS, organisasjonsnummer 927385821 , adresse Steenstrups gate 4, 0554 Oslo (“Laundryless”), ved bestilling av Produkter tilgjengelig på www.Laundryless.no eller Laundryless’ nedlastbare app (samlet kalt “Plattformen”). Ved å registrere en brukerkonto hos Laundryless, eller ved å bruke Plattformen og/eller Tjenester bekrefter du at du har lest og samtykker i Vilkårene.

Vilkårene utgjør hele avtalen mellom partene om alle forhold relatert til tjenestene levert av Laundryless.

Dersom du har spørsmål angående Vilkårene, kan du alltid kontakte vår kundeservice.

1. Om tjenestene

Laundryless driver Plattformen hvor du kan kjøpe tjenester og produkter fra Laundryless AS. Produktene hentes fra og leveres til leveringsadressen du oppga ved bestilling. Transport leveres av Laundryless eller av Laundryless’ Partnere, med mindre du velger å levere og hente produktet hos Laundryless eller Partnere (“Drop-in”).

Når du bestiller betaler du samtidig for tjenesten, inkludert eventuell transport, direkte til Laundryless. Du betaler ikke noe til budet som leverer til deg.

1.1 Abonnement

Ved å bestille abonnement vil man kunne opptjene kreditt i plattformen, ved kjøp av abonnement vil man tilleggsverdi i form av kreditt. Det er ingen bindingstid for abonnementet, men kjøpt kreditt refunderes ikke. En krone i kreditt vil tilsvare kjøpekraft for en krone. Man kan velge ulike intervaller for trekk.

1.2 Bestilling og levering

Alle bestillinger gjøres på Plattformen ved å velge Produktet/Produktene du ønsker å kjøpe. Du må deretter velge hente/leveringstidspunkt eller om du ønsker å levere og hente selv. En bestilling kan gjøres maksimalt tretti (30) dager i forveien. Vær oppmerksom på at Laundryless ikke aksepterer bestillinger av Produkter via e-post eller chat. Hver fullført bestilling bekreftes ved e-post, og beregnet leveringstid vises på Plattformen. Vi og våre Partnere tar uttrykkelig forbehold om at et produkt kan være utsolgt når bestillingen gjøres og at bestillingen da helt eller delvis kan kanselleres, som i tilfelle vil medføre at du får tilbakebetalt tilsvarende.

Risikoen og ansvaret for Produktet overføres til deg når det er levert på avtalt sted. Verken Laundryless’ Partnere eller Laundryless er ansvarlig for skader på Produkter som inntreffer etter leveringen. Du er ansvarlig for å ta imot produktet ved den avtalte leveringsadressen. Utførte betalinger refunderes ikke av Laundryless hvis du ikke tar imot eller henter Produktet på avtalt sted.

1.3 Leveringsvilkår

Transport:

Når du legger inn en bestilling på Plattformen med levering (direkte- eller forhåndsbestilling), aksepter og godtar du at Produktene som er bestilt blir hentet og levert til stedet eller gateadressen du har oppgitt for den aktuelle bestillingen. Levering vil starte umiddelbart etter at ordren er behandlet. Du aksepterer dermed at transporttjenesten ikke er refunderbar og at du gir avkall på lovbestemt angrerett i relasjon til leveringstjenesten.

Du må være til stede på det oppgitte leveringsstedet eller gateadressen, med mindre du i bestillingen har bekreftet at bestillingen skal leveres ved døren (kontaktfri leveranse). Dersom du ikke er tilgjengelig for å levere eller motta bestillingen, kan Laundryless eller Partneren levere Produktene ved døren. I tilfelle vil du anses å ha akseptert at levering kan skje ved døren. Når Produktene er levert på den avtalte adressen, vil risikoen for Produktene gå over til deg.

Laundryless eller Partnerne har ingen forpliktelse til å levere Produktene ved døren i de tilfeller dette fremstår som upassende.

Du er ansvarlig for å være tilgjengelig for å ta imot samtaler på telefonnummeret du har lagt inn på Plattformen. Dersom du ikke kan nås på telefonnummeret du har oppgitt og leveringen ikke kan gjennomføres, eller personen som mottar varene ikke kan identifisere seg, kan leveringen og bestillingen kanselleres. Laundryless tar et gebyr på 200 NOK (eller, hvis mindre, full ordreverdi) for å dekke eventuelle kostnader og utgifter knyttet til retur av varene. Du kan i tillegg bli belastet inntil full ordreverdi for å dekke leveringsgebyrer og andre kostnader Laundryless og/eller Laundryless’s Partnere har på grunn av manglende levering av bestillingen.

For bestillinger som inkluderer Produkter hvor det kreves kundeidentifikasjon, kan det kreves at bestillingen mottas av personen som er oppført som bestiller.

Drop-in

Dersom du velger Drop-in når du legger inn bestillingen, skal Produktene leveres og hentes av deg på Partnerens leveringssted på det tidspunktet som er angitt i Plattformen. Partneren kan kreve at du identifiserer deg ved henting av bestillingen.

Dersom bestillingen ikke blir hentet i rimelig tid fra det angitte tidspunktet for Henting kan du bli belastet full pris for de relevante Produktene og/eller eventuelle andre kostnader Laundryless eller Partneren har i forbindelse med bestillingen.

2. Hvor mye koster det og hvordan betaler jeg?

2.1 Pris

Prisene for hver Tjeneste og Produkt vises på Plattformen. Laundryless forbeholder seg retten til å endre pris og/eller innholdet på Plattformen og/eller Tjenesten. Ved betydelige endringer i Tjenesten eller på Plattformen vil disse vilkårene oppdateres, og en ny versjon blir gjort tilgjengelig på Plattformen. Vennligst sørg for at du har lest den siste, oppdaterte versjonen av Vilkårene.

2.2 Tilbud og gavekort

Laundryless kan fra tid til annen tilby introduksjonspriser eller “prøvetilbud” og andre kampanjetilbud (samlet kalt “Kampanjetilbud”). Hvert Kampanjetilbud er kun gyldig én gang per registrerte bruker, med mindre noe annet er angitt i vilkårene for Kampanjetilbudet. Laundryless forbeholder seg retten til når som helst å avslutte et Kampanjetilbud uten forutgående varsel til kunden.

Gavekort (kuponger med en bestemt pålydende verdi) utstedt av Laundryless kan innløses som betaling for Produkter og tjenester som er tilgjengelige på Plattformen, med mindre annet er angitt i gavekortet eller i eventuelle spesifikke vilkår for gavekort. Gavekortet kan ikke innløses i kontanter. Når gavekortets gyldighetsperiode har utløpt kan ikke gavekortet benyttes som betalingsmiddel på Plattformen. Utløpte gavekort kan heller ikke reaktiveres, og eventuell gjenstående ubrukt verdi refunderes ikke.

2.3 Betaling

Med mindre annet er uttrykkelig avtalt, skal betaling for bestillinger av Produkter skje på bestillingstidspunktet. Betaling skal foretas med bankkort eller direkte betaling, eller med andre betalingsmetoder som tilbys på Plattformen fra tid til annen.

3. Din forpliktelse som Laundryless’ kunde

Ved å akseptere Vilkårene bekrefter du at du er minst 18 år gammel og at du kan godta disse vilkårene med bindende virkning. Du er ansvarlig for å sørge for at informasjonen du oppgir når du registrerer din brukerkonto hos Laundryless er korrekt. Du samtykker i å holde påloggingsinformasjonen din og annen kontoinformasjon konfidensiell og sikker, og ikke dele slik informasjon med andre.
Du kan ikke bruke Laundryless’ varemerke eller merker utover det som er nødvendig for å bruke Plattformen eller tjenesten.

4. Behandling av personopplysninger og personvern

Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med Laundryless’ personvernerklæring

5. Klager, tilbakemeldinger og angrerett

5.1 Klager og tilbakemeldinger

Vi ønsker at du skal være fornøyd! Dersom teller andre Produkter som leveres til deg ikke er tilfredsstillende, ber vi deg kontakte oss umiddelbart gjennom vårt supportsenter eller ved å bruke kontaktinformasjon på Laundryless’ nettside. Når vi har mottatt klagen din, vil vi så snart som mulig undersøke saken og forsøke å finne en løsning i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning. Laundryless forbeholder seg retten til å bestemme hva som anses som en hensiktsmessig løsning i hver situasjon.

5.2 Angrerett

Du kan når som helst ombestemme deg uansett grunn og få full tilbakebetaling av alle betalte beløp innen 14 dager fra den dagen du mottok Produktet (“Angrefrist”). Dette gjelder imidlertid ikke kjøp av varer som av naturlige årsaker ikke kan returneres eller som forringes, eller i andre situasjoner hvor det foreligger et eksplisitt unntak under gjeldende forbrukerlovgivning. Du kan lese mer om din angrerett, og hvilke produkter og tjenester som er unntatt fra nevnte rett på Forbrukerrådets nettsted.

5.3 Hvordan benytte deg av angreretten

Dersom du ønsker å benytte deg av din rett til å trekke deg fra et kjøp av Produkter, hvor Angrefristen gjelder i samsvar med 5.2 ovenfor, må du varsle Laundryless om at du ønsker å benytte deg av din rett til å gå fra avtalen innen Angrefristen. Varsel om bruk av angrerett kan sendes til support@Laundryless.no eller til adressen oppgitt av Laundryless’ kundeservice.

Du må oppgi navn, adresse og annen relevant informasjon, f.eks. bestillingsnummer, fakturanummer og navn på det relevante Produktet i meldingen. Du kan også bruke Forbrukerrådets standardskjema for å benytte deg av angreretten, det er tilgjengelig her. Husk at skjemaet skal sendes til Laundryless, og ikke til Forbrukerrådet.

5.4 Refusjon

Dersom returen din godkjennes vil Laundryless umiddelbart refundere beløpet. Laundryless refunderer ikke kostnader for levering eller andre servicegebyrer, rabattkoder eller eventuelle kostnader i forbindelse med belastet minimumsverdi som overgår bestillingsverdi.

6. Kundeservice

Laundryless gir support gjennom vår kundeservice. Du har tilgang til vårt Kundeservice gjennom Plattformen. Alternativt kan du kontakte oss på e-post support@Laundryless.no. Se våre nettsider for oppdatert informasjon om kundeservice sine åpningstider.

7. Laundryless’ rett til å si opp bruk av Plattformen og Tjenesten

Laundryless forbeholder seg retten til å si opp Tjenesten eller til å innstille bruken av Plattformen for kunder som bryter disse vilkårene. Slik oppsigelse skjer umiddelbart, og kunden varsles pr. e-post.

8. Diverse

● Laundryless kan overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til Vilkårene til en tredjepart, forutsatt at overtakende tredjepart kan forventes å oppfylle sine forpliktelser i henhold til vilkårene på en, fra kundens perspektiv, tilfredsstillende måte.

● Du er ansvarlig for å kompensere Laundryless for eventuell direkte og indirekte skade som Laundryless lider på grunn av ditt brudd av Vilkårene.

I tillegg til det som for øvrig fremgår av Vilkårene, og med mindre annet er fastsatt ved ufravikelig lov, gjelder følgende om Laundryless’ ansvar overfor deg som kunde:

● Med unntak av det som er angitt i Vilkårene, gir Laundryless ingen garantier vedrørende innhold, informasjon, råvarer, ingredienser, tjenester eller annet som er levert av eller gjennom Laundryless på Plattformen. Videre gir ikke Laundryless garantier om funksjonen, tilgjengeligheten, brukervennligheten eller sikkerheten til Plattformen eller Tjenesten.

● Laundryless er ikke ansvarlig for uautorisert tilgang til, eller endring av, informasjon du sender til Laundryless, eller materiale eller informasjon som du mottar. Videre er Laundryless ikke ansvarlig for strafferettslige handlinger begått ved hjelp av Laundryless’ tjenester som trusler eller ærekrenkelse, eller for uanstendig, forstyrrende, støtende, upassende eller ulovlig innhold eller atferd fra en bruker.

● Laundryless er ikke ansvarlig for direkte eller indirekte skade som skyldes din bruk av Plattformen, Tjenesten eller informasjon fra Laundryless. Dette gjelder imidlertid ikke dersom Laundryless forårsaket skade med forsett eller grov uaktsomhet.

● Laundryless forbeholder seg retten til å kansellere levering av ett eller flere Produkter dersom kunden har oppgitt utilstrekkelig eller uriktig informasjon ved registrering av kontoen, dersom Laundryless’ Partner ikke er i stand til å fullføre bestillingen, eller ved force majeure hendelser som pandemier, herunder Corona, naturkatastrofer, krig, politisk uro, streik, lockout , blokade eller andre forhold utenfor Laundryless’ rimelige kontroll, eller andre forhold som i stor grad hemmer eller svekker mulighetene for oppfyllelse av en levering. Laundryless forplikter seg til å varsle kunden så snart som mulig dersom en levering kan bli forsinket, eller alternativt, dersom leveringen mislykkes i sin helhet.

9. Tvisteløsning

Tvist om tolkningen eller anvendelsen av disse Vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk lovgivning.

Ved tvist mellom Laundryless og kunden skal partene som første skritt bestrebe seg på å løse tvisten ved avtale.